Home > Muhasabah Diri > Mukmin Profersional – Bahagian 1

Mukmin Profersional – Bahagian 1

image

Alhamdullillah, segala puji bagi Allah yang Maha Besar dan Maha Mengetahui.

Telah sekian lama saya mencari buku tulisan Ustaz Pahrol Mohamad Juoi, pelbagai jenis toko buku telah saya lawati tetapi mendapat jawapan yang agak mendukacitakan. Tetapi Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Mendengar akan segala niat murni hamba-Nya. Sedikit ujian yang di turunkan kepada saya untuk melihat sejauh mana kesungguhan saya dalam mencari ilmu milik-Nya.

Terdetik rasa kesedaran untuk membeli dan mendalami isi kandungan di dalam buku ini bermula apabila saya di arahkan oleh pihak pentadbiran syarikat di mana saya mencari rezeki untuk menghadiri satu kursus di Hulu Langat. Walaupun tidak dapat saya lapangkan dada dan masa saya sepenuhnya dalam kursus ini di sebabkan beberapa perkara yang tidak mengizinkan saya maka tidaklah dapat saya memahami secara detail isi kandungan kursus tersebut.

Walaubagaimanapun, saya tidak berputus asa dalam hal ini, maka saya melawati toko-toko buku di sekitar Kuala Lumpur dengan tujuan untuk mencari buku mengenai Mukmin Profersional dan membaca nya serta cuba memahami isi kandungannya dengan akal saya yang tidak seberapa ini.

Insyallah, pada masa akan datang saya akan menulis sedikit sebanyak apa yang saya fahami tentang apa yang di katakan oleh Mukmin Profersional ini dan bolehlah saya kongsikan isi kandungan ini dengan para pembaca sekalian. Semoga usaha saya ini di berkati oleh Allah SWT.

Untuk makluman para pembaca sekalian, untuk memahami secara mendalam dari segi aspek perlaksanaan dan juga melatih diri dengan bimbingan maka saya cadangkan para pembaca boleh melawati laman web ini Fitrah Perkasa.

Categories: Muhasabah Diri
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

