Home > Muhasabah Diri > 2015

2015

Pelbagai rintangan dan dugaan yang telah aku hadapi. Dari segi pekerjaan sehinggalah dugaan kehidupan. Awal tahun, aku dapat sedikit kenaikan gaji. Alhamdullillah… Dapat juga aku meninggkatkan taraf hidup yang kian mencabar, tahun ini juga aku berjaya untuk pindah rumah dari tingkat tiga terus ke tingkat bawah.

Tahun 2016, akan bermula cabaran baru, anak aku yang sulong akan mula menjejakkan kaki di tadika.

Tahun ini juga aku menimbang cahaya mata yang ke tiga. Alhamdullillah.. Aku perlu berkerja dengan lebih kuat untuk meningkatkan lagi kemahiran aku dalam bidang IT, bidang yang aku ceburi kini… Aku tidak lagi bekerja shift, maka aku mempunyai masa yang terluang untuk bersama – sama dengan anak – anak ku ini yang telah sekian lama inginkan kasih sayang ayahnya…

Hampir 5 tahun perkahwinan ku dengan gadis pilihanku ini… banyak juga cabaran dan juga rintangan yang aku lalui bersama. Tidak lekang cintaku ini terhadap teman hidupku ini.. Agar akan berterusan sehingga ke akhir hayatku…

Walaupun aku masih lagi tidak mampu untuk memberi sebuah rumah yang bersesuaian dan menepati citarasa nya, isteri aku ini masih tidak mengeluh malah sentiasa menyokong aku untuk terus meningkatkan kualiti kehidupan kami bersama.

Insya Allah, akan ada rezeki di masa hadapan dan tahun-tahun hadapan.

Amin…

 

 

Categories: Muhasabah Diri
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

